Грађани пред Републичком управом јавних прихода – организационом јединицом у седишту општине у месту пребивалишта, претежно остварују обавезе које се односе на добровољно и принудно плаћање пореза, доприноса, такси, накнада за коришћење јавних добара и друге обавезе.
Грађани у овој установи остварују права као што су:
- Повраћај вишка или погрешно уплаћеног пореза, камате и трошкова принудне наплате.
- Ослобађање од плаћања пореске обавезе.
- Продужење рока за плаћање доспелих обавеза.
- Отписивање пореза због немогућности плаћања.
- Издавање уверења на основу података из службених евиденција која се односе на пореске обавезе.
Сви захтеви које грађани подносе ради ослобађања, односно повраћаја пореза ослобођени су плаћања административне таксе. За издавање уверења грађани плаћају административну таксу.
Организациона јединица Републичке управе јавних прихода је дужна да захтеве грађана који се односе на повраћај, пореске олакшице, продужење рока и отписивање пореза реши у року од месец дана и да најкасније у року од 15 дана изда уверење.
Уколико организациона јединица не реши захтев грађана, он има право жалбе Републичкој управи јавних прихода због ћутања администрације, као и да се обрати Републичкој управној инспекцији.
Организациона јединица Републичке управе јавних прихода је дужна да захтеве грађана који се односе на повраћај, пореске олакшице, продужење рока и отписивање пореза реши у року од месец дана и да најкасније у року од 15 дана изда уверење.
Уколико организациона јединица не реши захтев грађана, он има право жалбе Републичкој управи јавних прихода због ћутања администрације, као и да се обрати Републичкој управној инспекцији.